Proč je Sedmikvítek skvělá volba
Vzájemný respekt
V Sedmikvítku ctíme respektující přístup, záleží nám na citlivé adaptaci dětí, vnímáme jejich potřeby, podporujeme je v získávání sebedůvěry a prohlubování sociálních dovedností.
Přirozený rozvoj dětí
Děti podporujeme ve volné hře a rozvíjení kreativity, společně tvoříme z pestrých přírodních materiálů, zpíváme, tančíme, vyrábíme rytmické nástroje, hrajeme divadlo.
Příroda jako učitel
Děti s námi můžou proniknout do tajů přírody a učit se všemi smysly, umožňujeme jim zlepšit koordinaci a odolnost organismu. Děti vnímají koloběh života a procházejí rituály v souladu s cyklem roku.
Certifikát kvality
LK Sedmikvítek funguje již 11 let a splňuje standardy kvality lesních MŠ. Důkazem skvěle odvedené práce jsou pro nás spokojení rodiče, kteří nám s důvěrou své děti svěřují a největším oceněním rozzářené dětské tváře.
Tvoříme komunitu
Je pro nás důležité, abychom společně tvořili komunitu a přátelství, pečujeme společně o zázemí školky, pořádáme akce, slavnosti, jezdíme na výlety.
Bezpečný prostor
V Sedmikvítku vytváříme pro děti bezpečné prostředí, aby se mohli rozvíjet v souladu se svým vnitřním učitelem. Děti u nás podporuje zkušený tým průvodců, maximální počet je 16 dětí na dva průvodce.
Jak vnímáme naši práci
V lesním klubu Sedmikvítek se snažíme pro děti vytvářet bezpečné prostředí, ve kterém mohou rozvinout své individuální vlohy a nadání. Chceme v dětech podporovat kamarádství, spolupráci, toleranci a lásku k přírodě.
Děti, které tráví hodně času v přírodě mají lepší psychickou i zdravotní odolnost. Pohyb dětí v přírodním terénu a zdolávání různých přírodních překážek má příznivý vliv na rozvoj hrubé motoriky a s tím spojené centrum řeči a výslovnosti.
V předškolním věku si děti budují k přírodě vztah na emoční úrovni. V tomto věku je pro ně prospěšné, když tráví v přírodě maximum volného času. Věříme, že na toto období budou později rádi vzpomínat a budou se do přírody vracet a chránit ji i v dospělosti.
Připravujeme program, který přirozeně odráží roční období a místo. Pomůckami jsou nám ve většině případů přírodniny. Děti v rozmanité přírodě mohou poznávat okolní svět všemi smysly.
Při tvorbě vzdělávacího programu vycházíme z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a zaměřujeme se na všech pět vzdělávacích oblastí:
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Cíle lesní mateřské školky (lesního klubu):
- rozvíjet motoriku prostřednictvím rozmanitých podnětů a možností k pobytu v přírodě
- prožít rytmus změn ročních období a přírodních jevů
- podpořit smyslové vnímání přímou zkušeností
- učit se celostně, tzn. všemi rovinami vnímání
- zažít rostliny a živočichy v jejich původním životním prostředí
- naslouchat a pomoci druhému - prožít ticho a naučit se být citlivější k mluvenému slovu
- poznat hodnoty přírodního společenství a hodnoty lidské společnosti
Výhody :
Menší smíšený kolektiv dětí : max. 16 dětí (3 - 6let) ve skupině na 2 pedagogy (průvodce)
Mužský i ženský element : Sedmikvítek tvoří, kromě skvělých žen i bezvadní muži (pedagogové). Zastupují tedy ve školce mužský princip a zejména pro chlapce jsou dobrými vzory, se kterými se mohou identifikovat.
Posílení imunitního systému : Častý pobyt v přírodě přispívá k otužování a s ním spojené posílení imunity a tedy i menší nemocnosti.
Prostor pro kreativitu : Vše, co děti potřebují pro svou hru, je připraveno v přírodě. Hra bez umělých hraček dítě skutečně rozvíjí. Pro takovou hru je potřeba být vnímavý, trpělivý, tvořivý a radostný.
Úcta a vztah k přírodě : Dítě poznává přírodu ve všech proměnách, zkoumá ji a buduje si k ní vztah, který snadno přetrvá do dospělosti. Děti získávají v předškolním věku vztah k přírodě na emoční úrovni. Je tedy pro ně klíčové, aby jim bylo umožněno trávit v přírodě maximum času. V budoucnu, když se do přírody budou vracet, budou se tam cítit v bezpečí a mohou v přírodě obnovovat svou vnitřní psychickou sílu a nalézat vnitřní rovnováhu.
Sociální dovednosti: Menší a věkově různorodá skupina dětí umožňuje prožití mnoha vztahových situací, které jsou klíčové v nácviku sociálních dovedností a respektu k sobě i ke druhým lidem. Ke každému dítěti přistupujeme individuálně. Dětem ponecháváme velký prostor k volné hře, při které děti rozvíjejí své komunikační a sociální dovednosti.
Spolupráce : Vedeme děti ke spolupráci a jdeme jim příkladem.
Samostatnost : Děti jsou přirozeně vedeny k samostatnosti a odpovědnosti za sebe, za své činy a své věci.
Výchova pro udržitelný rozvoj : Chováme se šetrně k prostředí, ve kterém žjeme, a pečujeme o své okolí.
Předškolní příprava : Vzdělávání u nás probíhá v souladu s dokumentem MŠMT, tzv. Rámcovým vzdělávacím programem. Předškolní děti se věnují přípravě na školu každý den docházky.